دانلود کتاب پرسش ها و پاسخ ها
آثار آیةالله تربتی کربلائی
آثار آیةالله تربتی کربلایی
درباره
حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: مَنْ أَحَبَّنا بِقَلْبِهِ، وَ نَصَرَنا بِيَدِهِ وَ لِسانِهِ، فَهُوَ مَعَنا فِي الْغُرْفَةِ الَّتي نَحْنُ فيها. هر آن كس كه ما را در دل دوست بدارد، و با دست و زبانش ما را يارى دهد، پس او روز قيامت در جايگاهى كه ما هستيم با ما خواهد بود. الأمالی شیخ مفيد: ص33 مجلس٤ ح‏8 و بحار الأنوار: ج٢٧ ص١٠١ ح٦٤.
لینک های مفید
دعا برای فرج : اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً .
دانلود کتاب پرسش ها و پاسخ ها

پرسش ها و پاسخ ها

جبر ، عصمت پيامبران

علم و عصمت اهل بيت عليهم السّلام

 

 

توضيحات بيشتر در ادامه مطلب

 

پرسش، كليد دانستن و دانش، كليد انديشه است. طرح مسأله راهي است كه پيشرفت را در پي دارد و به تعالي روح باورها مي انجامد امّا آفت آن، نرسيدن به پاسخ صحيح است. پس بايد به محض ايجاد، براي رسيدن به بهترين پاسخ، تلاش كرد تا پرسش بي پاسخ، آفت باورها نشود و آن را در آتش ندانستن، نسوزاند.

اين كتاب، شامل پرسش هايي در موضوعات جبر، علم و عصمت اهل بيت عليهم السّلام و عصمت انبياي كرام عليهم السّلام است.

پرسش هاي مطرح شده از موضوعات مرتبط با وحي بوده و بايسته است بدانيم كه وحي ظاهر و باطن دارد. وحيِ ظاهر، همان تنزيل قرآن و وحي باطن، تأويل و تفسير آن است. از آنجا كه هر دو نوع وحي، بر پيامبر اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ كه وليّ معصوم هستند ـ نازل شده، وظيفه بيان آن نيز بر عهدهٴ ايشان و امامان معصوم عليهم السّلام نهاده شده است و جز آنان هيچ كس ديگري، از علم به وحي تنزيلي و تأويلي، بهره اي ندارد. بنابراين مفسّر و مبيّن منحصر به فرد آيات كتاب تكوين و تشريع، حضرات معصومين محمّد و آل محمّد صلوات الله عليهم هستند و تنها منبع علم صحيح و بي خطا آنان هستند. نويسنده بنابراين اصول با تمسّك به سنّت و سيرهٴ مطهّرهٴ ايشان، در پي پاسخ گويي برآمده است.

دانلود كتاب با حجم 1.98 مگابايت